Wiosna we włosach

Wiosna we włosach
Wiosna za pasem a to oznacza, że Polki tłumnie ruszą do drogerii. Po co? Rozpoczyna się najlepszy czas na zmianę wizerunku a najłatwiej dokonać jej poprzez nałożenie nowego koloru włosów. Producenci farb i koloryzatorów zacierają już ręce. Nie tylko przyroda budzi się do życia. Także i panie w pierwszych promieniach wiosennego słońca chcą wyglądać jeszcze bardziej atrakcyjnie. Lada moment ruszą do sklepów by znaleźć ten kolor, który będzie w tym sezonie najmodniejszy. Czym więc warto zatowarować dział drogeryjny?

Zdaniem Tamary Prusinowskiej, Product Manager L'Oreal Paris Coloration, wiosna 2007 będzie czasem zmian i odejścia od utartych schematów w koloryzacji włosów.

- Kolory intensywne, zapewniające jednolite i trwałe pokrycie włosów ustępują miejsca odcieniom naturalnym, wielowymiarowym, pełnym lśniących refleksów – przekonuje Prusinowska. Jej zdaniem dominującą rolę będą odgrywać świetliste blondy, ciepłe niuanse w barwach miodu i karmelu oraz aksamitne brązy.

- Aktualny trend nakazuje bawić się naturalnym kolorem włosów, po to, aby go upiększać, zamiast radykalnie zmieniać – przekonuje również Christophe Robin, światowej sławy kolorysta, ekspert firmy L’Oreal Paris.

W zgodzie z wypowiedzią eksperta L’Oreal Paris pozostają wyniki badań rynkowych. Według Pentora kobiety oczekują organizacja imprez integracyjnych, że idealny produkt koloryzujący będzie łagodny dla włosów. Uważa tak, aż 96 proc z badanych pań. O jeden punkt procentowy mniej respondentek, oczkuje natomiast naturalnego wyglądu włosów.

Na jakiej marki farby i koloryzatory zdecydują się tej wiosny Polki? Tego nie wiadomo, choć można się oprzeć na ich dotychczasowych przyzwyczajeniach, zwłaszcza, że w tej kategorii lojalność konsumentek jest wyjątkowo silna.

- W przeciwieństwie do użytkowników szamponów czy odżywek, użytkownicy farb do włosów są bardzo lojalną grupą konsumentów. Oznacza to, że konsumentki przywiązują się do konkretnych marek, które stosują przez wiele lat. Konsumentki kierują się zaufaniem do marki oraz producenta, zazwyczaj niechętnie podejmując ryzyko zmiany zazwyczaj używanego produktu na inny – wyjazdy firmowe organizuje co roku. Do firmy tej należy marka Palette - jedna z najpopularniejszych na polskim rynku..
Tamara Prusinowska
Jakość w cenie
Rozmowa z Tamarą Prusinowską, Product Manager L'Oreal Paris Coloration

Marek Jerzak: Jakiego rodzaju produkty są najchętniej kupowane przez konsumentów w Polsce?
Tamara Prusinowska: Polskie konsumentki najchętniej sięgają po produkty do trwałej koloryzacji włosów. Segment ten, stanowiący ilościowo 76 proc. rynku produktów do samodzielnej aplikacji w warunkach domowych w roku 2006 wykazał tendencję rosnącą.

A na co zwracają największą uwagę?
Badania wykazują, że dla 96 proc. Polek bardzo istotną cechą idealnej farby do włosów jest wyrazisty, niezmienny i trwały efekt kolorystyczny. Ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie jest również w dalszym ciągu cena produktu, stąd duże zainteresowanie farbami tańszymi, nakładanymi za pomocą pędzelka. Produkty rozprowadzane na włosach przy użyciu dołączonego aplikatora, wyposażone w profesjonalne rękawiczki oraz wysokiej jakości odżywkę po koloryzacji, są na naszym rynku wciąż traktowane są jako segment premium, lecz ich znaczenie rośnie. W 2006 r. wykazały udział ilościowy ok. 38 proc.

Spośród grup odcieni, największym zainteresowaniem cieszą się blondy, a także brązy, które ewoluują najszybciej; słabnie pozycja rynkowa czerwieni, fioletów i czerni.

Czy różnimy się pod tym względem od innych krajów w Europie?
W większości zachodnich krajów europejskich konsumentki wybierają najczęściej produkty trwale koloryzujące włosy – pod tym względem nasze rynki nie różnią się od siebie diametralnie. W przewadze są to jednak farby nieco droższe, jednak wyższej jakości i łatwiejsze w użytkowaniu. Podobnie jak w Polsce, na pozostałych rynkach Europy największy udział oraz wyjazdy motywacyjne dla firm i ewolucję pod względem grup odcieni mają oczywiście blond i brązy.

Dziękuję

Polki są wymagające

Rozmowa z Agnieszką Rajewską - Koper, Dyrektor Marketingu, Laboratorium Kosmetyczne JOANNA

Marek Jerzak: Czy Polki chętnie zmieniają kolor włosów?

Agnieszka Rajewska-Koper: Znaczna cześć Polek decyduje się na zmianę swojego naturalnego koloru włosów bądź na wyeksponowanie ich odcienia. Oceniam, że kategoria kolorantów osiągnęła już w Polsce fazę dojrzałości, jej sprzedaż zachowuje się dość stabilnie. Kategorię cechuje natomiast duża innowacyjność, w każdym sezonie pojawia się wiele nowości.

Z roku na rok rosną udziały koloryzatorów trwałych, kosztem szamponów koloryzujących. Polki są coraz bardziej wymagającymi klientkami. Najchętniej kupują produkty o wysokiej jakości i znanej marce, podane w estetycznym opakowaniu. Od kolorantu oczekują nie tylko wymarzonego i trwałego koloru, ale również właściwości pielęgnacyjnych

Jakie kolory będą cieszyć się największym powodzeniem tej wiosny?

Najmodniejszymi kolorami w ostatnim roku były wszelkie odcienie brązu. Myślę, że trend ten utrzyma się i na wiosnę na ulicach będą królowały Panie z lśniącymi włosami w apetycznych kolorach orzecha czy czekolady.

Czy zamierzacie Państwo wypuścić na rynek jakieś nowe produkty?

Dla Laboratorium Kosmetycznego JOANNA preparaty do koloryzacji włosów to cały czas jedna z najszybciej rosnących i najbardziej rozwojowych kategorii wśród całego asortymentu. Pod względem ilościowych udziałów jesteśmy v-ce liderem rynku, zajmujemy zatem zaszczytne II-gie miejsce.

Fakt ten jest dla nas tym bardziej istotny, że jako jedyna polska firma znaleźliśmy się w ścisłej czołówce firm produkujących kosmetyki do koloryzacji włosów.

Promowany: 


Komentarze