Modna koloryzacja

Modna koloryzacja
W długim horyzoncie czasowym rynek produktów do pielęgnacji włosów, do którego zaliczamy szampony, odżywki, produkty do stylizacji włosów oraz farby, systematycznie rośnie. Wzrost ten jest generowany przez większość wymienionych grup produktów, za wyjątkiem farb do włosów. Wartość sprzedaży tej kategorii od kilku lat wykazywała tendencję spadkową, i dopiero w ostatnim okresie (maj’05-kwiecień’06 vs. maj’04-kwiecien’05) kształtuje się na stabilnym poziomie.

Aktualnie rynek farb do włosów jest wart przeszło 340 mln zł, przy czym ponad 80% tej wartości generują produkty przeznaczone do trwałej koloryzacji. Jest to jedyny segment, oprócz serwis komputerowy który na przestrzeni ostatniego roku nie odnotował spadku wartości sprzedaży, a nawet nieznacznie rósł pod względem ilości sprzedanych opakowań. W konsekwencji malała średnia cena za opakowanie konsumenckie tego typu produktów, co przełożyło się na ogólny spadek cen w kategorii farb do włosów. Trend ten wynika ze wzrostu sprzedaży produktów z segmentu cenowego „economy” oraz redukcji ceny marek luksusowych.

Innym wyraźnym trendem w kategorii farb do włosów jest dynamiczny spadek zainteresowania konsumentek szamponami koloryzującymi. Sprzedaż farb półtrwałych w okresie maj’05-kwiecień’06 obniżyła się w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego o ponad 21%.

Najważniejszymi kanałami dystrybucji farb do włosów są sklepy drogeryjne i kosmetyczne, generujące ponad połowę obrotów kategorią. Dodatkowo stale rośnie znaczenie pierwszego z w/w kanałów za sprawą dynamicznego rozwoju sieci sklepów drogeryjnych. Znacznie mniejszą wagę dla sprzedaży farb do włosów, szczególnie na tle innych kategorii produktów do pielęgnacji włosów, mają sklepy wielkoformatowe. Odpowiadają one za 32% wartości sprzedaży kategorii.

Promowany: 


Komentarze