Kosmetyki do opalania

Kosmetyki do opalania
Rynek Kosmetyków do opalania, obejmujący zarówno tradycyjne preparaty do opalania z filtrem, jak i samoopalacze i kosmetyki po opalaniu, w ciągu ostatnich 12 miesięcy wykazał wzrost wartości sprzedaży o ponad 12% - w okresie marzec’05 - luty’06 sprzedano kosmetyki do opalania o łącznej wartości ok. 59 milionów zł. Oczywiście, wyniki zależą w dużej mierze od pogody - ciepłe i słoneczne lato to gwarancja zwiększonej sprzedaży.

Skutki zimnego lata widać w ubiegłym roku (marzec’04 - luty’05), kiedy sprzedaż wyniosła zaledwie 52 miliony zł (dla porównania w okresie marzec’03 - luty’04 wartość sprzedaży osiągnęła rekordowe 63 miliony zł).
Największym segmentem wśród produktów należących do kategorii są tradycyjne kosmetyki do opalania – stanowią ponad 70% sprzedawanego wolumenu. W ubiegłym roku największą popularnością cieszyły się balsamy i lotiony do opalania (73% sprzedanych opakowań), podczas gdy najmniej popularne okazały się kremy (jedynie 4,8% sprzedanych opakowań). Najczęściej wybierane były produkty na wycieczki integracyjne o stosunkowo niskim faktorze - 5 i 8 (odpowiednio 12% i 11% sprzedanych opakowań), następne w kolejności to produkty z filtrem 25 i 15 (ok. 7% sprzedanych opakowań każdy). Konsumenci najchętniej sięgają po produkty krajowe – zaledwie 11% sprzedanych opakowań to marki zagraniczne. Przyczyną jest cena - zakup produktu polskiego producenta to wydatek średnio ok. 10 zł, podczas gdy produkt zagraniczny będzie nas kosztował średnio 27 zł.

Segment kosmetyków po opalaniu – najmniejszy pod względem wartości sprzedaży - rozwija się mniej dynamicznie, jednak i tutaj obserwujemy dwucyfrowe wzrosty sprzedaży (+16% ilościowo oraz +13% wartościowo). Również tutaj najpopularniejszymi produktami są balsamy i lotiony polskich producentów. W pierwszej piątce, pod względem ilości sprzedanych opakowań, notujemy wyłącznie polskie firmy (w kolejności alfabetycznej): Dax, Eris, Kolastyna, Soraya oraz Ziaja.

Promowany: 


Komentarze